groep 2, 3 en 4
De meeste ouders weten wel dat kinderen in groep 1 en 2 al hard aan het leren zijn. Kinderen moeten leren om met andere kinderen samen te werken en samen te spelen, naar de juf te luisteren, je aan afspraken te houden, rekening te houden met anderen, te blijven zitten op je stoel, je aan te passen aan de groep, en: ze leren WOORDENSCHAT!
Het meeste lukt uiteindelijk wel, alleen die woordenschat wil nog wel eens achterblijven. Misschien zijn ze meer met andere dingen bezig?
Een kind op die leeftijd kan wel degelijk baat hebben bij bijles van "een vreemde": ze weten dat het niet [zoals thuis] een lolletje is, maar "dat er gewerkt moet worden!"
Binnen korte tijd leren ze enorm veel woorden bij, leren ze ze te begrijpen en gebruiken, en toch hebben ze
de grootste pret!
De ouders van de kinderen die hier voor woordenschatvergroting komen krijgen meestal een lijst van de woorden waar we mee bezig zijn over de mail thuisgestuurd, zodat ze daar ook af en toe gebruikt kunnen worden: consolideren, zoals dat heet, zodat de nieuwe woorden ook echt tot de woordenschat gaan behoren! Woorden blijven pas "plakken" als ze zeker zo'n keer of 10 aangeboden zijn!
Ook in groep 3 en 4 kan een kind tegen achterstand aanlopen, in de woordenschat, maar ook in het rekenen etc.
Een beetje speciale aandacht kan soms al wonderen doen, en er voor zorgen dat een kind weer de aansluiting tot de rest van de groep vindt. De achterstand op laten lopen is nergens voor nodig, en kan natuurlijk voor veel grotere problemen zorgen.
Het meeste lukt uiteindelijk wel, alleen die woordenschat wil nog wel eens achterblijven. Misschien zijn ze meer met andere dingen bezig?
Een kind op die leeftijd kan wel degelijk baat hebben bij bijles van "een vreemde": ze weten dat het niet [zoals thuis] een lolletje is, maar "dat er gewerkt moet worden!"
Binnen korte tijd leren ze enorm veel woorden bij, leren ze ze te begrijpen en gebruiken, en toch hebben ze
de grootste pret!
De ouders van de kinderen die hier voor woordenschatvergroting komen krijgen meestal een lijst van de woorden waar we mee bezig zijn over de mail thuisgestuurd, zodat ze daar ook af en toe gebruikt kunnen worden: consolideren, zoals dat heet, zodat de nieuwe woorden ook echt tot de woordenschat gaan behoren! Woorden blijven pas "plakken" als ze zeker zo'n keer of 10 aangeboden zijn!
Ook in groep 3 en 4 kan een kind tegen achterstand aanlopen, in de woordenschat, maar ook in het rekenen etc.
Een beetje speciale aandacht kan soms al wonderen doen, en er voor zorgen dat een kind weer de aansluiting tot de rest van de groep vindt. De achterstand op laten lopen is nergens voor nodig, en kan natuurlijk voor veel grotere problemen zorgen.